Lite av vad vi gjort

VEMDALSJOURNALEN

VemdalsJournalen som har funnits i 16 år ges ut en gång per år av SkiStar Vemdalen.
Magasinet trycks i 100.000 ex och innehåller reportage om skidåkning, evenemang, mat, nöjen, nyheter och en presentation av Vemdalens anläggningar.
Fotografer är bl. a Per Eriksson, Tina Stafrén och Jocke Lagecrantz. Copy av Niclas Sjögren och Per Bäckman.

 


 

UPPLEV VÄRMDÖ

Upplev Värmdö ges ut av Visit Värmdö som är samarbetet mellan närings- och föreningslivet i Värmdö och Värmdö kommun för att stärka besöksnäringen. Broschyren trycks i 75.000 ex och vänder sig till Värmdöbor, fritidshusägare och tillfälliga besökare. Den når också Stockholmsmarknaden genom distribution under evenemang,
Fotgrafer är bl. a Bosse Lind och Manus Rietz. Copy Per Bäckman.

 


 

ÖRNDALEN

Grafisk formgivning till Örndalens hemsida som presenterar projektet med ett helt nytt modernt skidområde i Vemdalen. Kanske det mest spännande som hänt inom svensk fjällturism sedan den stora boomen under 1970- och 1980-talen.
Webbyrå är Webbpartner. Copy av Per Bäckman

 


 

HEDE MÖBLER

Grafisk formgivning till Hede Möblers hemsida som presenterar delar av det stora sortimentsom butiken är återförsäljare för.
Webbyrå är Webbpartner. Copy Marie Fermbäck

 


 


LOGO HUSKY

Grafisk formgivning av logotype till restaurang Husky i Vemdalen.

 


 


LOGO TRILLEVALLEN

Grafisk formgivning av logotype till restaurang Trillevallen där uppdraget var att skapa en logotyp som stod för Rustikt, original, äkta, klassiskt, patinerat, retro, genuint i en modern pensionatsatmosfär.

 


 


ANNONS VEMDALSSKALET

Annons för Vemdalsskalets Högfjällshotell för att marknadsföra online-bokning.

 


 


ANNONS VEMDALSSKALET

Imageannons för Vemdalsn skidshoppar för att visa sortiment av både leasure och fritidskläder.

 


 


SKYLTAR VEMDALSSKALET

Vemdalsskalets Högfjällshotell hade önskemål om hållbara skyltar som passar in i den genuina fjällmiljön med träfasader och gärdesgårdar. Hotellet inrymmer många olika företag och det blev viktigt att de skulle behålla sin identitet och logo. Resultatet blev handskurna betsade träskyltar i olika färger och former med handsmidda järnstag från Dalarna.
Leverantör är Skyltstället

 


 

FISKEGUIDE VEMDALEN

Destination Vemdalen ville göra det lättare för områdets gäster att hitta sitt drömfiske i området. Det blev en smart folder som ryms i bakfickan som presenterar elva fiskevårdsområden med kartor, hur man tar sig till de olika vattnen var och när det nappar. Den innehåller också fisketips, information om båtuthyrning, vindskydd och var du köper fiskekort.
Fotograf Jocke Lagecrantz. Copy Per Bäckman

 


 

ROLL UP

Roll up till Destination Vemdalen, Örndalen och SkiStar Vemdalen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår